dentsu aegis network

BELGIUM

DENTSU AEGIS NETWORK LANCEERT DDS - DENTSU DATA SERVICES, EEN NIEUWE ENTITEIT DIE DATA SCIENCE, MARTECH EN CONSULTANCY COMBINEERT.

01 Oct 2018

DENTSU AEGIS NETWORK kondigt de lancering van een nieuwe entiteit aan die zich zal richten op de gegevensexpertise en in het bijzonder de Data Governance, Data Visualisation, Data Technology en Data Modeling ondersteund door expertise in consulting en data science, evenals de expertise in Audience & Insights (voorheen Deepblue).

De nieuwe entiteit, DDS (DENTSU DATA SERVICES) genaamd, brengt onder één pool alle data competenties om gegevens te analyseren, te interpreteren en de gegevens te modelleren in een business-, communicatie- en mediamarkt, die elke dag meer en meer vrager is van dit soort vaardigheden.

José Fernandez, CCO DAN en MD IProspect: “Competenties in databeheer zijn gefragmenteerd geraakt omdat gegevensanalyses en interpretatiebehoeften evolueren. In het verleden ging het om het beheren van de webanalyses en consumentengegevens op basis van Consumer Insights. Vandaag de dag, door de technologische verandering (toename van het aantal platforms, instroom van DMP, programmatische ontwikkeling en adresseerbare Audience, integratie met marketing automation en CRM, …) evenals de behoeften van onze klanten, heeft er ons toe geleid al deze vaardigheden te verzamelen in één entiteit, om consistentie te garanderen en toegang te krijgen tot een holistische kijk op bruikbare gegevens.”

DDS zal 8 werknemers hebben, allemaal van DENTSU AEGIS NETWORK, die aan Martin Velge, Head of Operations van iProspect, en nu Head of Dentsu Data Services, zullen rapporteren. Hij zal ook DAN Belgium vertegenwoordigen in het EMEA-team van Chief Data Officers van elk land.

In aanvulling op de reeds bestaande competenties in data-analyse en data-visualisatie, zal DDS ook de technologische expertise rond Martech ontwikkelen, door in het bijzonder van de groep partnerships met wereldspelers zoals o.a. Adobe en Salesforce of MediaMath en Datorama, te profiteren.

Martin Velge, Head of DDS : “We hebben de groeiende behoefte ingezien om competenties in Audience Insights en data-analyse te combineren. Dit geldt niet alleen om visuele gegevens in interpreteerbare formaten te restitueren, maar ook om een georiënteerde aanpak te ontwikkelen, buiten de programmeertalen zoals Python of R, attributiemodellen te ontwikkelen die ons bijvoorbeeld toelaten onze klanten te adviseren over de werkelijke en voorspellende impact van campagnes. Sinds een paar jaar zijn we overgestapt van een aanpak gebaseerd op beschrijvende modellen naar het gebruik van data me het oog op voorspelling (“what will happen”) en op voorschrift (“what should I do”).”