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Wim Vermeulen, Managing Director of Dentsu Consulting, is publishing his first book!

04 Feb 2018

Marketing voor de Mad Men van Morgen
De effectiviteit van marketingcampagnes is er de laatste tien jaar op achteruit gegaan. De geïrriteerde consument kiest er massaal voor de boodschap van marketeers te negeren. Nochtans hadden we nooit eerder toegang tot zoveel technologie en data die boodschap en consument perfect met elkaar kunnen matchen.
In zijn boek combineert Wim Vermeulen inzichten uit de neurowetenschap, consumentenpsychologie en data van ’s werelds meest succesvolle campagnes om enerzijds de oorzaken van de dalende effectiviteit van campagnes te verklaren, en anderzijds de succesfactoren te benoemen van de zeer geslaagde uitzonderingen.
Hij introduceert het TapForward communicatiemodel en legt uit waarom dit model betere resultaten geeft dan de bestaande modellen. Hij toont ook aan dat het TapForward-model merken het best voorbereidt op een wereld vol algoritmes en ‘conversational commerce’ die vandaag de kop opsteken.

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LE LIVRE

Force est de constater que l'efficacité des campagnes de marketing a diminué au cours des dix dernières années. Le consommateur irrité choisit d’ignorer massivement le message des marketeers. En parallèle, nous n'avons jamais eu accès à autant de technologies et de data qui correspondent parfaitement au message et au consommateur.
Dans son livre, Wim Vermeulen utilise des concepts issus de la neuroscience, la psychologie de consommation et des data des campagnes les plus réussies du monde. Ces concepts lui permettent d'abord d’expliquer le déclin de l'efficacité des campagnes et ensuite d'identifier les facteurs de succès des quelques campagnes exceptionnellement réussies.
Il présente le modèle de communication TapForward et explique pourquoi ce modèle donne de meilleurs résultats que les modèles existants. Il démontre également que ce modèle prépare les plus grandes marques à un monde rempli d'algorithmes et de commerce conversationnel